Kilpailutoiminta

Harjoituskoulukisat

Harjoitusestekisat
Harjoituskoulukisat

Kilpailukutsut seuran facebook-sivulla ja tallin ilmoitustaululla.
Huomioithan, että päivämäärät ovat suuntaa-antavia. Tarkista aina kilpailukutsusta tarkat tiedot.

Kaikki kilpailukutsut (paitsi harjoituskisat) sekä tulokset julkaistaan KIPA:ssa.

Muistathan, että joka vuosi palkitaan kolme parasta Vuoden ratsastaja -kilpailussa!

Tähän kilpailuun keräät pisteitä osallistumalla omalla tallilla järjestettyihin kilpailuihin.

TIEDOTE KILPAILIJOILLE

*Seuran jäsenmaksun voi maksaa Jäsenhuoneessa osoitteessa oma.ratsastus.fi. Verkko-ostona maksettu jäsenmaksu kirjautuu Kipaan. Tämän jälkeen voit ostaa kilpailuluvan Kipan Kauppa-sivun kautta. Tarkistathan lupaa ostaessasi, että valitset oikean edustusseuran!
* Luvan lunastamista varten jäsenrekisterissä pitää olla henkilötunnus ja sähköpostiosoite tallennettuna. Tarvittaessa ole yhteydessä seurasi jäsensihteeriin.
*Ongelmatilanteissa ole ensisijaisesti yhteydessä oman seurasi jäsensihteeriin.

Muistathan seuran jäsenedut:

• Seura maksaa vuonna 2024 aluetason, kansallisen tason tai kansainvälisen tason lisenssin kokonaan takaisin ehtojen täytyttyä. Ehto alue- ja kansallisella tasolla: seuran edustaminen kolmissa oman tallin ulkopuolisissa kilpailuissa alue/ kansallisella tasolla. Hakemus lisenssimaksuista tehdään seuran jäsensihteerille vuoden lopussa. Ehto kv-tasolla: yhden kisaedustamisen jälkeen, maksun voi hakea heti kisaehdon täytyttyä tai vuoden lopussa.

Ratsastuksen kilpailuluokat

• Seura-, alue- ja kansalliset kilpailut, joista seurakilpailut ovat helpoimpia, usein paikallisia kisoja, joihin osallistuu lähiseudun ratsastajia.

• Kilpailemista voi harjoitella jo epävirallisissa tallien ja seurojen järjestämissä harjoitus- ja tallikilpailuissa sekä ratsastusleirien yhteydessä pidettävissä leirikisoissa. Näihin ei vaadita kilpailulupaa.

Kotimaan kilpailut

• Ratsastajalla tulee olla seuran jäsenyys (SRL perhe- tai täysjäsen) sekä tämän seuran nimissä aktivoitu ja maksettu kilpailulupa.
  • Kilpailulupa on voimassa, kun maksu on päivittynyt KIPAan.
  • Ratsastaja ei voi vaihtaa edustamaansa seuraa kesken kauden, mikäli kilpailulupa on maksettu.
  • Kipan tunnukset eivät tule erikseen sähköpostiin. Kirjautumisohje Kipan etusivulla kirjautumiskentän vieressä olevasta kysymysmerkistä.

Voidakseen kilpailla kotimaan kilpailuissa ratsastajan tulee huolehtia siitä, että hän on maksanut jäsenmaksunsa, kilpailulupansa ja että hevosen vuosimaksu on maksettu (aluekilpailuista ylöspäin) ja rokotukset sääntöjen mukaiset.

Kilpailulupa on voimassa vasta, kun myös jäsenmaksu on maksettu samaan seuraan samalle vuodelle. Kilpailuluvat päivittyvät KIPAan luvan maksun jälkeen seuraavana yönä, jos myös jäsenmaksu on maksettu.

Hevosen vuosimaksun voi maksaa suoraan Kipan kautta ja se päivittyy maksetuksi heti.

Kilpailuluvat tehdään itse sähköisellä lomakkeella ja maksetaan verkkomaksulla.

Alta voit tutustua tarkemmin kilpailulupiin
Kilpailuluvat

Kouluratsastusohjelmat löydät SRL:n sivuilta